הקשבה הוליסטית בטיפול משלים

חווית ההקשבה בטיפול משלים

הגוף עובד כל הזמן וברגע שמאפשרים לו ריפוי ושקט אז הריפוי מתרחש.

כאשר אנו מגיעים לטיפול, לפגוש את עצמנו, לפגוש מגע, אנרגיה, להפעיל את כל החושים יחד המיקוד שלנו הוא לנוחות למה שנעים לו והוא מצליח להרפות עוד קצת. הריפוי מגיע מתוך דיאלוג פנימי, מתוך הקשבה לעצמנו, לריחות, לתחושות הגוף, לצלילים שבאים מבחוץ ולהשפעה שלהם על המחשבה שלנו.

בטיפול שלי חלק מהאבחון משלבת עבודה עם קלפים ולאחר השיחה המטופל שוכב על המיטה והידיים שלי  נעות  בתוך ריקוד מרגישות את השרירים, את הנשימה, מאבחנת איפה כואב איפה מתכווץ, היכן הנשימה פחותה, באילו נקודות הגוף מתכווץ או מתוח.

אני מתייחסת בפן הפיזי לאנטומיה של השרירים, לשלד, לזרימת הדם, לנשימה בגוף, לזיעה לחום, לקור ומכוונת לכל הרבדים שיש באדם באותו הרגע.

המגע יוצר חום ומרכך את הגוף, משדר תחושה שהכל בסדר. תשומת הלב בטיפול מופנית לאן שמורגשת אי נוחות וזה מפעיל את המוח ששולח לשם ריפוי. הגוף שלנו כל הזמן מרפא את עצמו ובטיפול אנחנו מאפשרים את המרחב הזה של אהבה וחמלה לעצמנו.

הידיעה שהגיע הזמן ללכת לטיפול

כשאנו באים לטיפול לרוב זה ממקום של כאב, חוסר נוחות, משהו מוציא אותנו מאיזון, מעורר בנו מחשבה, לפעמים רגש חזק  עולה ומעורר אותנו. ברגע שאנו נמצאים בנקודה הזו הגוף מעורר אותנו להתבוננות וזו הזדמנות לפרמט את עצמינו מחדש, להתעורר ומזמינה אותנו להתבוננות פנימה ורצון לחיות ולהיות שמחים בתוך הגוף שלנו.

זוהי ידיעה פנימית שהגיע הזמן להניע משהו בגוף לאמץ ראייה אחרת, להגיע למקום שאני מרגיש שמשהו פועם בי. קול פנימי שאומר לי לעשות שינוי, שאולי כדאי להסתכל על הדברים אחרת, לשנות את כללי המשחק בחיים שלי ולהיות בנקודת התחלה של ריפוי.

הלב הוא מרכז אנרגטי שמסמל עבורנו את פעימת החיים, הרצון לחיות, הרצון להיות נוכח בזמן הזה בהווה. בלהיות מי שאנחנו במציאות של חיינו. כאילו שהלב הוא המרכז שנע במעגלים- הוא פועם ומהדהד את האנרגיה של החיים בגוף.

מתחת ללב יש את הצ'אקרה הרביעית- מקלעת השמש שהיא מרכז שאחראי על כוח הרצון שלנו על האמונה ב"אני" בחיים ובדרך שלי היא חלק מהחזון הפנימי שיש לנו עם הגוף שלנו ועם המרחב שלנו.

2 הצארקות האלה נפתחות כאשר ידיעה פנימית מכוונת אותנו לריפוי.

הצ'אקרות הם מרכזים אנרגטיים  הקיימים בנו כחלק מחמישה גופים המקיפים אותנו: הגוף הפיזי הגוף האתרי הגוף הריגשי הגוף המנטלי והגוף הרוחני.

האנרגיה הקוסמית

אנחנו יודעים שהאנרגיה נמצאת סביבנו והמטפל בטיפול הוא כלי לאנרגיה הזאת. התודעה של המטפל מכוונת אליה ממקדת אותה בגוף ובזכותה זה קורה. האנרגיה הזאת נקראת גם "ארובת -אור" היא מזמינה אלינו את התדרים הגבוהים לטיפול.

האנרגיה שנמצאת סביבנו כחלק מהקוסמוס נמצאת בכל מקום, גם בגוף שלנו הפיזי, ממנה מורכב הגוף. היא כוונת הנשמה ובכדי ליצור ריפוי אנחנו בוחרים להיות מודעים אליה ולהדק אותה כתנור פנימי של אנרגיה טובה נכונה ומרפאת.

האנרגיה הקוסמית היא חלק מהגוף שלנו ועלינו להכיר ולדעת שישנה אנרגיה כזאת. גם המדענים יודעים שיש אנרגיה וכל אחד בוחר לכנות אותה בשם שמתאים לו.

בטיפול אני מכוונת את המודעות שלי, את ההבנה שיש גוף אנרגטי שגם אליו אני מתייחסת בטיפול וזה עוד מקום/ כלי עבורי להקשיב באמצעותו לגוף.

הקשר בין עיסוי גוף וטיפול רוחני אנרגטי

אין הפרדה בין הגוף הפיזי לגוף הרוחני. הם חלק מהשלם ואינם נפרדים. בטיפול אני מתייחסת לגוף הפיזי תוך הקשבה לגוף הרוחני הרגשי והמנטלי והאתרי יחד.

כשאני מאפשר לעצמי טיפול אני מרגיש וחווה את ההוויה שלי מתוך הקשבה ללא שיפוט מאפשר לעצמי שקט להקשיב לגוף שלי. פה מתבטא אומץ הלב הרצון לריפוי שטמון בכל אחד מאיתנו.

צריך להתייחס לכל הרבדים הם חלק מאיתנו, פשוט לתת לזה מקום. לאפשר לזה להיות חלק מאיתנו, מהשלם שאנו.